2.13
გამართვა
ყველაზე მეტჯერ სინტაქსურ შეცდომას დაუშვებ ცვლადის არასწორი სახელი გამო, როგორიცაა class და yield, რაცაა
განსაზღვრული სიტყვები; ან odd˜job და US$, რაც
შეიცავს არასწორ სიმბოლოებს.
ცვლადის სახელში ადგილს თუ გამოტოვებ, პითონი იფიქრებს რო ესაა ორი ოპერანდი
ოპერატორის გარეშე.
>>> bad name = 5
SyntaxError: invalid syntax
სინტაქსური შეცდომის დროს შეცდომის მესიჯი დიდად არ გვეხმარება. ყველაზე
გავრცელებული მესიჯებია : SyntaxError: invalid syntax და SyntaxError: invalid
token . არცერთი არააა საკმარისად ინფორმატიული.
ყველაზე მეტ შეცდომას წერის დროს
ვუშვებთ, როცა ვცდილობთ გამოვიყენოთ ცვლადი მანამ, სანამ მას შევქმნით. ან თუ არასწორად დაწერთ არსებულ ცვლადის სახელს:
>>> principal = 327.68
>>> interest = principle * rate
NameError: name 'principle' is not defined
ცვლადების სახელები საკმაოდ სენსიტიურია , ასე რომ LaTeX არაა იგივე რაც latex.
სემანტიკური შეცდომის ყველაზე ხშირი მიზეზია ოპერაციების რიგი. მაგალითად
გამოთვალე 1 / 2π . ალბათ წაგძლევს ცდუნება რომ დაწერო
>>> 1.0 / 2.0 * pi
მაგრამ გაყოფა ხდება პირველად და შენ ალბათ მიიღებ π / 2 , რაც არ არის იგივე
.
არ არსებობს გზა რომლითაც პითონს აცნობებ თუ
რას გულისხმობდი შენს ნაწერში, ამიტომ ამ შემთხვევაში შენ არ მიიღებდი შეცდომის მესიჯს,
უბრალოდ მიიღებდი არასწორ პასუხს.
2.14 ლექსიკონი
concatenate: To join two operands
end-to-end.
comment: ინფორმაცია პროგრამაში,
რომელიც დაწერილია სხვა პროგრამისტისთვის (ან ნებისმიერისთვის ვინ კითხულობს კოდს)
და არ ახდენს ზეგავლენას პროგრამაზე. (კომენტარი)
evaluate: ოპერაციების შესრულებით გამოსახულების გამარტივება,
რათა მიიღო ერთი მნიშვნელობა. (დათვლა)
expression: კომბინაცია ცვლადების,
ოპერატორების და მნიშვნელობების რათა, ასახოს მნიშვნელობა. (გამოსახულება)
floating-point: ტიპი, რომელიც ასახულია ციფრებში წილადით. (წილადი)
floor
division: ოპერაცია,
რომელიც ყოფს ორ ციფრს და აშორებს წილადს. (მთელი გაყოფა)
integer: ტიპი, რომელიც წარმოადგენს მთელს რიცხვს.
keyword: "გს", რომელიც გამოყენებულია კომპილატორის
მიერ, რათა შეამოწმოს პროგრამა. შენ არ შეგიძლია გამოიყენო if, def, და while როგორც ცვლადის სახელები.
mnemonic: მეხსიერების დამხმარე. ხშირად ცვლადს ვაძლევთ მენომონიკურ
სახელს რათა ადვილად გავიხსენოთ თუ რა შევინახეთ ცვლადში.
modulus
operator: ოპერატორი, რომელიც აღინიშნება პროცენტის ნიშნით
(%), რომელიც მუშაობს მთელ რიცხვებზე და აწარმოებს ნაშთს, როცა ერთი ციფრი იყოფა მეორეზე.
operand: ერთ - ერთი მნიშვნელობა, რაზეც ოპერატორი ოპერირებს.
operator: სპეციალური სიმბოლო, რომელიც წარმოადგენს მარტივ
დათვლებს, როგორიცაა მიმატება, გამრავლება, სტრინგების შეერთება.
rules
of precedence: თანრიგის მმართველი წესი, რომელიც გამოსახულებაში
მართავს თუ რომელი ოპერაცია უნდა შესრულდეს.
statement: კოდის მონაკვეთი, რომელიც გამოსახავს ბრძანებას
ან მოქმედებას. ჯერჯერობით წესები რომელიც ვნახეთ არის გატოლების და დაბეჭდვის.
string: ტიპი, რომელიც წარმოადგენს ასოების რიგს.
type: მნიშვნელობის კატეგორია. ტიპები რომელიც აქამდე
ვნახეთ არის მთელი რიცხვი(type int), წილადი (type float) და სტრინგი(type
str). int (), float (),
str ()
value: მონაცემის
ერთ - ერთი ძირითადი ერთეული, როგორიცაა ციფრი ან სტრინგი, რომლითაც პროგრამა მანიპულირებს.
(მნიშვნელობა)
variable: სახელი, რომლითაც მიმართავ მნიშვნელობას.
2.15 სავარჯიშოები
სავარჯიშო 2.2 დაწერე
პროგრამა, რომელიც პრომპტში იყენებს raw_input
რათა მომხმარებელმა დაწეროს თავის სახელი, რომ
მერე მიესალმო.
Enter your name: Chuck
Hello Chuck
სავარჯიშო 2.3 დაწერე პროგრამა სადაც მომხმარებელი შეიყვანს დროს და განაკვეთს, რათა
გამოითვალო საერთო ანაზღაურება.
Enter Hours: 35
Enter Rate: 2.75
Pay: 96.25
ასეთი სიზუსტით დაანგარიშებული ხელფასი თუ არ მოგწონს, შეგიძლია გამოიყენო
პითონში ჩაშენებული ფუნქცია round და ხელფასი დაამრგვალო.
სავარჯიშო 2.4 დავუშვათ,
რომ დავწერეთ შემდეგი ტოლობა:
width = 17
height = 12.0
თითოეული გამოსახულებისთვის დაწერე მნიშვნელობა და მნიშვნელობის ტიპი.
1. width/2
2. width/2.0
3. height/3
4. 1 + 2 * 5
გამოიყენე პითონის მთარგმნელი პასუხების შესამოწმებლად
სავარჯიშო 2.5 დაწერე
პროგრამა, რომლითაც მომხმარებელი ცელსიუს გადააკონვერტებს ფარენჰეიტში და შედეგს გამოიტანს
ეკრანზე.
No comments:
Post a Comment