2.3
ცვლადების სახელები და
განსაზღვრული ძირითადი სიტყვები
პროგრამისტები ცვლადებს არქმევენ ისეთ სახელებს, რომელიც მიანიშნებს თუ
რისთვის გამოიყენეს ეს ცვლადი.
ცვლადის სახელი შეიძლება იყოს დიდი; შეიცავდეს ასოებს და ციფრებს, მაგრამ
სახელი უნდა იწყებოდეს ასოთი. დაშვებულია დიდი ასოების გამოყენებაც, მაგრამ უკეთესია ცვლადის სახელი დაიწყო პატარა ასოთი (მოგვიანებით
ნახავ რატომაც).
ქვედა ტირეს ( _ ) ხშირად
იყენებენ ხოლმე ცვლადის მრავალსიტყვიან სახელში
მაგ : my_name ან airspeed_of_unladen_swallow. ცვლადის სახელი ასევე შეიძლება დაიწყოს ქვედა ტირეთი,
მაგრამ ძირითადად ასე არ ვიქცევით თუ არ ვწერთ
ბიბლიოთეკის კოდს (library code) სხვებისთვის.
ცვლადს თუ არასწორ სახელს დაარქმევ გამოიწვევს სინტაქსურ შეცდომას.
>>> 76trombones = 'big parade'
SyntaxError: invalid syntax
>>> more@ = 1000000
SyntaxError: invalid syntax
>>> class = 'Advanced Theoretical Zymurgy'
SyntaxError: invalid syntax
76trombones არასწორია იმიტომ რომ არ იწყება
ასოთი. more@ - არასწორი
სიმბოლო აქვს სახელში , @ . მაგრამ რა
ხდება class - ის შემთხვევაში?
class არის განსაზღვრული სიტყვა და არ გამოიყნება როგორც ცვლადის სახელი.
ინტერპრეტერი იბნევა.
31 განსაზღვრული სიტყვა:
პ.ს. პითონის 3.0. ვერსიაში exec არაა
განსზ.სიტყვა თუმცა დამატებულია nonlocal .
and del from
not not while
as elif global
or with
assert else
if pass yield
break except import print
class exec in raise
continue finally
is return
def for lambda
try
ეს ცხრილი შეინახე და როცა მთარგმნელს ცვლადის სახელი არ მოეწონება ამ
ცხრილს შეადარე.
2.4 წესები
ბრძანებები იმ კოდის ნაწილია, რომლის
განხორციელებაც პითონის ინტერპეტერს შეუძლია. უკვე ვნახეთ ბრძანებების ორი ტიპი: print და ტოლობა. როცა წერ ბრძანებას ინტერაქტიულ რეჟიმში,
მთარგმნელი ანხორციელებს და ეკრანზე გამოაქვს შედეგი .
ჩვეულებრივ, სკრიპტი შეიცავს ბრძანებათა რიგს. თუ არის ერთზე მეტი ბრძანება
, მაშინ შედეგი გამოჩნდება ერთხელ, როცა ბრძანება განხორციელდება.
მაგალითად ამ სკრიპტს
print 1
x = 2
print x
ეკრანზე გამოაქვს შედეგი:
1
2
No comments:
Post a Comment